Milyen feladatokat érdemes kiszervezni egy virtuális asszisztensnek?
Vállalkozóként a napjaid tele vannak teendőkkel. A legfontosabb, stratégiai feladatok mellett ott vannak a napi, monoton feladatok, amelyek rengeteg időt és energiát emésztenek fel. Sokan tartanak a kiszervezéstől, de a virtuális asszisztens (VA) pont abban segít, hogy a terhek nagy részét levegye a válladról, így te a növekedésre fókuszálhatsz. Nézzük meg, milyen feladatokat érdemes kiszervezni, iparágakra bontva!
Általános adminisztráció és szervezés
Ezek azok a feladatok, amik szinte minden vállalkozásban előfordulnak, függetlenül az iparágtól.
E-mail menedzsment: Szűrés, válaszok megírása, a beérkező levelek rendszerezése.
Naptár kezelés: Időpontok egyeztetése, meetingek szervezése.
Adatrögzítés és adatbázis építés: Ügyféladatok, partnerek adatainak rendszerezése.
Utazás szervezés: Szállásfoglalás, repülőjegyek beszerzése.
Pénzügyi adminisztráció: Számlák rendszerezése, kiállítása, a kiadások nyomon követése.
E-kereskedelem
Az online shopoknak rengeteg ismétlődő feladatuk van, amit egy VA könnyen kezel.
Ügyfélszolgálat: Kérdések megválaszolása, panaszkezelés, a rendelési állapotok nyomon követése.
Rendelések feldolgozása: A beérkező megrendelések átnézése, számlázás, szállítással kapcsolatos ügyintézés.
Termékfeltöltés: Új termékek feltöltése a webshopba, leírások írása, képek kezelése.
Raktárkészlet menedzsment: A készlet nyomon követése, a hiányzó termékek jelzése.
Coaching és tanácsadás
A személyes márkára épülő vállalkozások számára a VA a háttérben zajló munkát szervezi meg.
Időpontfoglalás: Konzultációk, coaching ülések beütemezése.
Kommunikáció: A közösségi média felületek, blog kommentjeinek menedzselése.
Marketing anyagok előkészítése: E-bookok, prezentációk formázása.
Tagi felület menedzselése: A tagok regisztrációjának kezelése, a belépési adatok elküldése.
Kreatív iparágak
Grafikusoknak, fotósoknak, videósoknak is hasznos lehet a támogatás.
Portfólió menedzsment: Képek rendszerezése, feltöltése.
Közösségi média menedzsment: Posztok ütemezése, a kommentek és üzenetek kezelése.
Projektek adminisztrációja: A projektekhez kapcsolódó dokumentumok, szerződések rendszerezése.
Összefoglalva: A virtuális asszisztens legfőbb feladata az, hogy levegye a válladról azokat a terheket, amikkel te nem akarsz vagy nem tudsz foglalkozni. Azáltal, hogy kiszervezed a napi rutint, felszabadul az időd és az energiád, hogy a vállalkozásod valódi növekedésére fókuszálhass. Válassz olyan VA-t, aki a te iparágadban jártas, és tegyél egy lépést a hatékonyság felé!

